Vragen?
Chat met Mike

Wij maken gebruik van cookies

We gebruiken cookies om onze website goed te laten werken, om deze te verbeteren en om je relevantere advertenties te laten zien. Je kunt zelf kiezen: Klik op 'Alle cookies accepteren' om ook statistische en marketing cookies toe te staan, hiermee verzamelen we statistieken en stemmen we advertenties af op jouw interesses. Klik op 'Afwijzen' als je alleen noodzakelijke cookies wilt gebruiken, deze gebruiken wij om onze website goed te laten werken. Meer weten? Bekijk ons Privacy statement voor meer informatie.

Weergave van prijzen

Op de website tonen wij standaard prijzen inclusief BTW. Indien je de prijzen liever exclusief BTW wilt zien, kun je dit hier instellen.

klantenservice-afbeelding

Retourneren

Heb je een vraag over het retourneren van een product? Hieronder vind je antwoord op al je vragen. Kom je er niet helemaal uit? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Bij EMMA Footwear hanteren we een retourtermijn van 100 dagen. Je mag de producten thuis voelen, passen en bekijken zoals in een fysieke winkel, maar retourneer en verpak ze vervolgens netjes zoals je ze hebt ontvangen.

Stappenplan

1. Verpak het artikel wat je retour wil sturen in de originele verzendzak of doos. Ben je de zak waar de artikelen in zaten kwijt? Vervang deze dan vooral even voor een andere zak. Let op: gebruik de doos die om je bestelde schoenen zit niet als verzenddoos. Schoenen in de doos, en een zakje om de doos!

2. Meld je retour aan via onze retourpagina.

3. Kies op welke manier je het retourlabel wil ontvangen:

  • Laat het label printen bij een pakketpunt: je ontvangt dan een barcode die je kan laten scannen bij het pakketpunt en daar printen ze dan het label en plakken het op de verpakking.
  • Of print het label zelf uit en plak op de verpakking. Indien je voor deze optie kiest, zorg er dan voor dat je het label altijd op de originele verzendzak of doos plakt, nooit direct op de verpakking van het artikel zelf.

4. Geef het pakket af bij een PostNL pakketpunt naar keuze.

5. Wij regelen de terugbetaling. Na het ontvangen van je retour, ontvang je binnen enkele dagen je geld terug.

Let op: zonder aanmelding van de retour kunnen wij deze niet verwerken.

Hoe meld ik mijn retour aan?

Je mag kosteloos retourneren binnen 100 dagen na ontvangst, zolang het in de staat is zoals je het ontvangen hebt.

  • Ga naar je account of meld je retour aan via onze retourpagina.
  • Klik op de knop retour aanmelden en volg de instructies.
Hoe verzend ik mijn retour?

2. Meld je retour aan via onze retourpagina.

Maak je retour gereed voor verzending. Verpak het product altijd in een extra verpakking. Plak het retourlabel dus niet direct op de productverpakking. Je kunt je retour versturen via PostNL.

Let op: zonder aanmelding van de retour kunnen wij deze niet verwerken.

Wat is de status van mijn retourzending?

Bij het inleveren van jouw retourzending ontvang je een Track & Trace van PostNL. Bewaar dit trackingnummer goed. Aan de hand van deze Track & Trace kunnen jij én onze klantenservice de status checken.

Als jouw retourzending is ontvangen door ons magazijn, wordt jouw retourzending binnen 5 werkdagen verwerkt. Je wordt hierover geïnformeerd per mail. Na verwerking ontvang je de terugbetaling binnen 5 werkdagen terug, op dezelfde manier waarop de betaling is gedaan.

De status van uw retourzending kun je altijd inzien via je account.

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Bij Emmafootwear.nl hanteren we een retourtermijn van 100 dagen. Je mag de producten thuis voelen, passen en bekijken zoals in een fysieke winkel, maar retourneer en verpak ze vervolgens netjes zoals je ze hebt ontvangen. De onderstaande voorwaarden zijn van toepassing:

  • De producten zijn in originele staat en verpakking en schoenendoos;
  • Retourneren is gratis wanneer je ná aanmelding gebruik maakt van ons antwoordnummer. Mocht je de producten op eigen initiatief willen terugsturen is dit voor eigen rekening. Onze algemene voorwaarden vind je hier.

    Hoe verzend ik mijn retour na aanmelden?

    Maak je retour gereed voor verzending. Verpak het product altijd in een extra verpakking. Plak het retourlabel dus niet direct op de productverpakking. Je kunt je retour versturen via PostNL.

    Let op: zonder aanmelding van de retour kunnen wij deze niet verwerken.

    Wanneer kan ik de terugbetaling van mijn retour verwachten?

    Als jouw retourzending is ontvangen door ons magazijn, wordt jouw retourzending binnen 5 werkdagen verwerkt. Je wordt hierover geïnformeerd per mail. Na verwerking ontvang je de terugbetaling binnen 5 werkdagen terug, op dezelfde manier waarop de betaling is gedaan.

    Heb je voor achteraf betalen gekozen? Dan wordt de terugbetaling verrekend met de nog openstaande factuur. Hier ontvang je een aparte mail over.